top of page

ALgemene voorwaarden

De​finities

  1. Opdrachtnemer: A Fuego, eenmanszaak gevestigd op de Zonhovenstraat 26, 1066 ME te Amsterdam.

  2. Opdrachtgever: De natuurlijke (rechts)persoon die met Opdrachtnemer een Overeenkomst sluit met betrekking tot het verrichten van de Opdacht. Onder opdrachtgever is verder begrepen de opdrachtgever, organisator, initiatiefnemer, contactpersoon of bevoegd vertegenwoordiger van de organisatie van het bedrijf dan wel alle deelnemers aan door Opdrachtnemer georganiseerde activiteiten.

  3. Overeenkomst: Tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever mondelinge dan wel schriftelijke overeenkomst waarin afspraken overeen zijn gekomen met betrekking tot de te verrichten Opdracht.

    • Opdracht:

    • Catering op locatie

  4. Het verzorgen van besloten diners ( op locatie )  

  5. Factuursom: Het in de Overeenkomst vastgelegde bedrag inclusief BTW en alle eventuele toeslagen die Opdrachtgever aan Opdrachtnemer dient te voldoen.

 

Algemeen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten die gemaakt worden met Opdrachtnemer.

  2. Opdrachtnemer kan niet gebonden worden door handelingen en/of mondelinge afspraken van personen die haar onbevoegd vertegenwoordigen, tenzij de afspraken schriftelijk zijn bevestigd door daartoe bevoegde personen.

  3. Op de locatie(s) van Opdrachtnemer zal te alle tijden een kopie van deze algemene voorwaarden aanwezig zijn.

 

De Prijs

  1. De door Opdrachtnemer opgegeven prijzen (ook die vermeld in externe uitingen, zoals bijvoorbeeld de website, offertes en opdrachtbevestigingen) zijn inclusief de dan geldende omzetbelasting (rekening houdend met het lage en hoge tarief).

  2. Prijsopgaven worden steeds gedaan op basis van de op het tijdstip van offerte geldende prijzen. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om, indien tussen het tijdstip van offerte en het moment van uitvoering van de Overeenkomt onvoorziene prijsverhogingen mochten voordoen. (bijvoorbeeld loonkosten, accijnsverhogingen, btw verhogingen etc.) deze aan Opdrachtgever in rekening te brengen.

 

Betaling en facturatie.

  1. Tenzij anders overeengekomen dienen factuursommen volledig binnen vijf kalenderdagen na akkoord offerte en tenminste twee weken voor Opdracht te zijn voldaan door Opdrachtgever.

  2. Indien betaling binnen de in artikel 4.1 genoemde fatale termijn uitblijft is de Opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Vanaf dat moment is de Opdrachtgever de Factuursom inclusief de wettelijke rente verschuldigd aan Opdrachtnemer.

  3. Alle betalingen zullen steeds en uitsluitend bestemd zijn tot en aangewend worden voor betaling van de oudste openstaande facturen. Op de factuur wordt een specificatie gegeven van de afgenomen diensten, dranken en/of te huren materialen. Deze kunnen in overzicht gespecificeerd op de dag van de Activiteit overlegd worden aan de Opdrachtgever. De afgenomen Activiteiten en alles wat daarbij hoort zijn onherroepelijk.

  4. Alle betalingen dienen in Euro’s te worden voldaan, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Mocht betaling in een andere valuta overeengekomen zijn, dan geschiedt de omrekening naar de koers van de dag waarop de betaling plaatsvindt. De kosten van de omrekening en eventuele schade die Opdrachtnemer lijdt door optredende koersverschillen zijn voor rekening van de Opdrachtgever.

  5. Indien de Opdrachtgever tekortschiet in haar verplichting tot betaling kan Opdrachtnemer voor de inning van de openstaande factuur de hulp van een derde inroepen. Alle eventuele kosten die samenhangen met de inning van openstaande posten zijn voor rekening van Opdrachtgever.
     

Aanvragen en reserveringen

  1. Een aanvraag heeft een geldigheid van vijf kalenderdagen. Daarna behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om de aanvraag uit de aangevraagde datum vrij te geven aan eventuele nieuwe Opdrachtgever.

  2. Een aanvraag is pas definitief zodra de Opdrachtnemer de Opdrachtgever een offerte heeft verstuurd.

  3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de gereserveerde datum om wat voor reden dan ook te wijzigen en is daarvoor niet aansprakelijk.

 

Opzegging, annulering en/of wijziging van het aantal gereserveerde personen

​

  1. Bij annulering van een reservering of wijziging van het aantal deelnemers, meer dan 60 dagen voor aanvang van de opdracht is geen betaling verschuldigd.

  2. Bij annulering van een reservering of wijziging van het aantal deelnemers, minder dan 60 dagen voor aanvang van de opdracht is 25% van de Factuursom verschuldigd

  3. Bij annulering van een reservering of wijziging van het aantal deelnemers, minder dan 30 dagen voor aanvang van de opdracht is 50% van de Factuursom verschuldigd

  4. Bij annulering van een reservering of wijziging van het aantal deelnemers, minder dan 21 dagen voor aanvang van de opdracht is 75% van de Factuursom verschuldigd

  5. Bij annulering van een reservering of wijziging van het aantal deelnemers, minder dan 14 dagen voor aanvang van de opdracht is 100% van de Factuursom verschuldigd

  6. Wijzigingen of annuleringen zijn enkel geldig per email of regulier post.

  7. Indien Opdrachtgever niet voldoet aan enige verplichting die bepaald is in de Overeenkomst, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of deze te ontbinden, zonder dat Opdrachtnemer tot enige schadevergoeding gehouden is.

  8. Opdrachtnemer kan de Overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen, indien zij surseance van betaling aanvraagt, in staat van faillissement wordt verklaard of besluit tot gehele of gedeeltelijke staking of overdracht van zijn onderneming. Een en ander zonder dat Opdrachtnemer tot enige schadevergoeding gehouden is.

 

Opzegging, annulering en/of wijziging van het aantal gereserveerde personen als gevolg van een besmetting met het Coronavirus.

  1. Zijn er personen positief getest op het coronavirus, dan kunnen we tot twee personen kosteloos annuleren mits Opdrachtgever dit kan aantonen met een positief testbewijs. Mochten hierdoor de kosten per persoon wijzigen zal het verschil verrekend worden. Daarna zal de Opdrachtgever het aankoopbedrag van de (maximaal twee) positief geteste personen, minus eventuele gemaakte kosten, zoals vers ingekocht ingrediënten met een korte houdbaarheid, terug ontvangen.

  2. Zijn er meer dan twee personen positief getest, dan kunnen we in overleg besluiten om het evenement kosteloos te verplaatsen naar een andere datum mits Opdrachtgever dit kan aantonen met een positief testbewijs. Eventueel gemaakte kosten zoals verse ingrediënten met een korte houdbaarheid zullen wel in rekening worden gebracht.

 

Uitvoering

  1. Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van alle door haar gesloten Overeenkomsten zelf en naar eigen inzicht de wijze van uitvoering bepalen.

  2. Opdrachtnemer is gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst te laten uitvoeren door derden.

  3. Wanneer de Overeenkomst uitgevoerd dient te worden op of in aan Opdrachtgever toebehorende locatie, stelt Opdrachtgever alle zaken ter beschikking die nodig zijn om de Overeenkomst uit te voeren, zoals de keuken, de ruimte, inrichting, apparatuur, energie en water.

  4. Opdrachtgever neemt alle financiële consequenties voor zijn rekening indien de ter beschikking te stellen zaken genoemd in artikel 8.3 niet beschikbaar en/of bruikbaar zijn.

  5. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het afval en het afvoeren hiervan volgens de wettelijke voorschriften.

 

Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enigerlei schade en gevolgschade die ontstaat bij, of in verband te brengen is, met de uitvoering van de Overeenkomst, voor zover deze schade het directe of indirecte gevolg is van:

    • overmacht, zoals omschreven in artikel 9;

    • daden of nalatigheden van de Opdrachtgever of derden die door of vanwege Opdrachtgever te werk zijn gesteld;

    • handelingen of nalatigheid van Opdrachtnemer, haar personeel of andere bij de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde personen, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Deze bepaling geldt in het bijzonder voor schade ontstaan door het nuttigen van de door Opdrachtnemer bereide of geserveerde levensmiddelen.

  2. Opdrachtnemer, haar personeel of andere bij de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde personen zijn niet aansprakelijk voor enigerlei schade, diefstal of verlies van goederen die door Opdrachtgever of derden, ter beschikking gesteld worden om de Overeenkomst uit te voeren, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid door Opdrachtnemer.

  3. Opdrachtnemer, haar personeel of andere bij de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde personen is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, diefstal of verlies van eigendommen van Opdrachtgever, gasten, groep of andere derden, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid door Opdrachtnemer.

  4. Opdrachtnemer is noch jegens de wederpartij noch jegens derden aansprakelijk voor (gevolg)schade van letsel van de Opdrachtgever of derden behoudens opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer. De Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden wegens door hen geleden schade veroorzaakt door de door Opdrachtnemer verrichte diensten en/of producten tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer.

  5. Opdrachtnemer is verzekerd tegen wettelijke aansprakelijkheid. Iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de door haar gesloten verzekering wordt uitbetaald.

  6. Opdrachtgever wordt door Opdrachtnemer aansprakelijk gesteld voor schade aan goederen van Opdrachtnemer, als dat ontstaan is door opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtgever en/of iemand van de gasten, groep of andere derden. Het schadebedrag is even hoog als de kostprijs van het herstel en/of vervanging van het beschadigde.

 

Overmacht

Opdrachtnemer zal niet kunnen worden aangesproken tot vergoeding van enigerlei kosten, schade en rente, indien zij als gevolg van overmacht niet (geheel of gedeeltelijk) aan de Overeenkomst kan voldoen. Opdrachtnemer verkeert in overmacht wanneer zij niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen tengevolge van aan haar niet toerekenbare oorzaken, daaronder begrepen de hieronder opgesomde omstandigheden waarvan de opsomming niet limitatief is:

  • niet en/of niet tijdige levering door toeleveranciers, alsmede levering van water en elektrische energie;

  • ziekte personeel van Opdrachtnemer en/of door Opdrachtnemer ingeschakelde derden;

  • werkstaking en overige oorzaken van niet aan Opdrachtnemer toe te rekenen bedrijfsstagnatie;

  • brand, lekkage en/of diefstal;

  • gebrek aan grondstoffen;

  • transportmoeilijkheden zoals bijvoorbeeld ongevallen in het verkeer, onlusten, files, blokkades;

  • overheidsmaatregelen;

  • extreme weersomstandigheden zoals bijvoorbeeld hoog water, storm, ijzel, sneeuw;

  • oorlogstoestand en/of oorlogsdreiging;

  • als ook iedere andere niet tot de normale bedrijfsrisico’s te rekenen gebeurtenissen.

 

Klachten

  1. In het jammerlijke geval de Opdrachtgever klachten heeft over de kwaliteit van de bereidde etenswaren en/of drinkwaren, alsmede ook klachten over de levering van de dienst door Opdrachtnemer, dient Opdrachtgever dit binnen 2 uur na de levering ervan kenbaar te maken aan Opdrachtnemer. Zodoende kan Opdrachtnemer de gegrondheid van de klacht meteen onderzoeken.

  2. Indien de klacht door Opdrachtnemer gegrond is bevonden, zal zij, in goed overleg met Opdrachtgever een praktische oplossing bieden, die binnen het redelijke uitvoerbaar is. De oplossing zal altijd gezocht worden binnen de mogelijkheden die ter plaatse en op het moment van het uitvoeren van de Overeenkomst beschikbaar zijn.

  3. Indien tijdens het uitvoeren van de Overeenkomst geen passende praktische oplossing van de klacht overeengekomen kan worden, kan Opdrachtnemer besluiten een korting op de Factuursom voor te stellen. De hoogte van deze korting wordt bepaald door Opdrachtnemer en zal nimmer meer dan 30% bedragen.

  4. Een klacht, terecht of onterecht, kan nooit leiden tot enige aansprakelijkheid zoals vermeld in artikel 8.

​

Toepasselijkheid

  1. Andere Algemene Voorwaarden, dan deze van Opdrachtnemer zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.

  2. Op deze algemene voorwaarden, iedere Overeenkomst en op eventuele overige daarmee op enigerlei wijze verband houdende rechtsbetrekkingen tussen partijen is het Nederlands recht van toepassing.

  3. Indien een artikel door de rechter niet van toepassing wordt verklaard of door de rechter wordt vernietigd, heeft dat geen invloed op de toepasselijkheid van de overige artikelen.

  4. De benaming van ieder artikel is geenszins bindend voor de inhoud. De benaming strekt slechts ter globale aanduiding.

 

​

bottom of page